Kurumsal Hizmetler
- Kurumsal Yapı
- Kalite Yönetimi
- Doküman Yönetimi
- Risk Yönetimi
- Güvenlik Raporlama Sistemi
- Acil Durum ve Afet Yönetimi
- Eğitim Yönetimi
- Sosyal Sorumluluk
Hasta ve Çalışan Odaklı Hizmetler
- Hasta Deneyimi
- Hizmete Erişim
- Yaşam Sonu Hizmetler
- Sağlıklı Çalışma Yaşamı
Sağlık Hizmetleri
- Hasta Bakımı
- İlaç Yönetimi
- Enfeksiyonların Önlenmesi
- Sterilizasyon Hizmetleri
- Transfüzyon Hizmetleri
- Radyasyon Güvenliği
- Acil Servis
- Ameliyathane
- Yoğun Bakım Ünitesi
- Yenidoğan Yoğun Bakım Ünitesi
- Doğum Hizmetleri
- Biyokimya Laboratuvar
- Mikrobiyoloji Laboratuvarı
Destek Hizmetler
- Tesis Yönetimi
- Otelcilik Hizmetleri
- Bilgi Yönetim Sistemi
- Malzeme ve Cihaz Yönetimi
- Tıbbi Kayıt ve Arşiv Hizmetleri
- Atık Yönetimi
- Dış Kaynak Kullanımı
Gösterge Yönetimi
- Göstergelerin İzlenmesi
- Bölüm Bazlı Göstergeler
- Klinik Bazlı Göstergeler
Komitelerimiz
Bölüm kalite sorumlularının katılımıyla yıl içinde belli periyotlarla aşağıdaki komitelerimiz toplanmaktadır:
- 1-Hasta Güvenliği Komitesi
- 1.1-Hasta Hakları
- 1.2-Hasta Hakları Değerlendirme Ekibi
- 1.3-Hasta ve Hasta Yakınları Eğitimi Ekibi
- 2-Çalışan Sağlığı ve Güvenliği Komitesi
- 3-Eğitim Komitesi
- 4-Tesis Güvenliği Komitesi
- 5-HAP
- 6-Kan Transfüzyon Komitesi
- 7-EKK (Enfeksiyon Kontrol) Komitesi
- 7.1-Antibiyotik Kontrol Ekibi
- 8-Akılcı İlaç Kullanım Ekibi
- 9-Nutrisyon Destek Ekibi
- 10-Organ ve Doku Nakli Komitesi
- 11-Temizlik Komitesi
- 12-Etik Kurul Ekibi
Güvenlik Raporlama Sistemi
Hastanemizde;
- Hasta ve çalışanların güvenliğini tehdit edebilecek, gerçekleşmek üzereyken son anda gerçekleşmeyen (ramak kala) ya da gerçekleşen istenmeyen olayların bildirilmesini sağlamak
- Bu olayları izlemek
- Bildirimlerin sonucunda bu olaylara yönelik gerekli önlemlerin alınmasını sağlamaya yönelik Güvenlik Raporlama Sistemi kurulmuştur.
Gösterge Yönetimi
Hastanede ölçüm sistematiği ve kültürünü geliştirmek ve uluslararası alanda kullanılan ortak göstergeleri takip etmek suretiyle, kıyaslama ve iş birliği imkânlarını oluşturarak, kalitenin sürekli geliştirilmesine katkı sağlamak amacıyla Gösterge Yönetimi Sistemi kurulmuştur. Bu bağlamda, Sağlık Bakanlığı tarafından belirlenmiş olan Klinik Bazlı ve Bölüm Bazlı olmak üzere tüm göstergeler, hastane bilgi yönetim sisteminin de desteğiyle takip edilmektedir.
Fiziksel Alan Denetimleri
Hastanemizde; Hasta, hasta yakınları ve çalışanlar için sürekli, güvenli ve kolay ulaşılabilir nitelikte hastane fiziki koşulları ve teknik altyapısını oluşturmak amacıyla düzenli aralıklarla bina turları yapılmaktadır.
Hastane yönetimince oluşturulan ekip, hastanenin büyüklüğü ve hizmetlerin çeşitliliği dikkate alınarak hastanede yürütülen çalışmaların etkililiğini, sürekliliğini ve sistematikliğini sağlayacak şekilde tanımlanmıştır.
Bina turlarında hastanedeki fiziksel durum ve işleyiş ile ilgili aksaklıklar tespit edilerek gerekli iyileştirmeler yapılmaktadır.
Özdeğerlendirme Süreci Sağlıkta Kalite Standartları (SKS) kapsamında, hastanemizde yılda 2 defa özdeğerlendirme (iç denetim) yapılmaktadır.
- Özdeğerlendirme ekibi; Genel Müdür, Tıbbi Direktör, İnsan Kaynakları Müdürü, Mali ve İdari İşler Müdürü, Hemşirelik Hizmetleri Müdürü, Enfeksiyon Hastalıkları & Eğitim & Kalite Sorumlu Hemşireleri, Kalite Direktörü ve Otelcilik Hizmetleri Sorumlusu’ndan oluşmaktadır.
- Özdeğerlendirme (iç denetim), Haziran ve Aralık ayları olmak üzere yılda 2 defa yapılır.
- Özdeğerlendirme planı, Sağlıkta Kalite Standartları içinde yer alan bölümlerin hepsini kapsayacak şekilde hazırlanır.
- Özdeğerlendirme (iç denetim) öncesinde tüm bölümler, denetim takvimi ve planı konusunda mail yolu ile bilgilendirilir.